یادگیری هوشمندانه زبان انگلیسی

در مقاله قبلی در مورد لزوم لذت بردن و ایجاد پیشرفت بیشتر با استفاده از آن برای آموزش زبان انگلیسی برایتان نوشتم. در این مقاله به روش های کاربردی در تمرین گرامر , لغت , دیکته و غیره برای یادگیری زبان انگلیسی چه در اموزش مکالمه و چه آیلتس می پردازیم.
عامل اساسی برای یادگیری لغات و اصطلاحات زبان انگلیسی و پایدار کردن آنها در ذهن ایجاد ارتباط محکم و واقعی با احساسات و زندگی واقعی است. برای درک این اصل لطفا تمرین زیر را انجام دهید.

یادگیری زبان انگلیسیبه یکی از خاطرات خوشایند و یا ناخوشایند خود باز گردید, دقت کنید که جزئیات , جملات گفته و شنیده شده , تصاویر ذهنی و دیگر اجزاء آن خاطره چطور در ذهن شما زنده هستند , حال یک کلمه و یا جمله را به این خاطره گره بزنید و برای صحبت کردن در مورد آن خاطره از آن لغت یا اصطلاح خاص استفاده کنید. نتیجه این تمرین بسیار خارق‌العاده است زیرا که با ایجاد چنین ارتباطی نورون های مغزی ما تحریک می شوند و آن لغت در ذهن ما کاملا شفاف و در دسترس حفظ می شود.

پس برای یادگیری مطالب جدید زبان انگلیسی موارد زیر را لحاظ نمایید:

  1. آن لغت ,اصطلاح و یا ساختار گرامری را با احساسات خود مرتبط کنید.
  2. با استفاده از آن در مورد وقایع و افراد زندگی‌تان که در شما احساسات خوشآیند و یا ناخوش آیند ایجاد می کنند صحبت کنید یا بنویسید. ( از استفاده از خاطرات خیلی بد پرهیز کنید زیرا که ذهن برای حفاظت از شما آنها و هر آنچه که به آن خاطرات مرتبط است را از دسترس شما خارج می کند و اصطلاحا فراموش می کنید.)
  3. با آنها داستان ها و بازی های جالب و خنده دار بسازید.
  4. از تصاویر و عکس هایی که با آنها ارتباط عاطفی دارید برای مرور و تمرین آن اصطلاحات و ساختارها استفاده کنید.
  5. در صورتی که امکان انجام هیچکدام از موارد بالا نبود می توانید پاداشی لذت بخش و مفرح برای انجام تمرین, مرور و تکرار و یادگیری آنها انتخاب کنید و بعد از انجام آن تمرین این پاداش را با لذت به خود هدیه بدهید.
بیشتر بخوانید  آموزش غیر حضوری زبان انگلیسی در خانه

انجام موارد بالا بسیار ساده و لذت بخش هستند و فقط باید آنها را تکرار کنید تا به عادات خوب یادگیری شما تبدیل شوند و بعد از مدت کوتاهی ناخودآگاه از این روش ها برای یادگیری استفاده خواهید کرد.

برای امتیاز دادن به این مطلب روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین آرا ۵ / ۵. تعداد آرا: ۱

هنوز کسی به این مطلب رای نداده است. اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *