ماژول های آیلتس

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) یک آزمون استاندارد است که برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبان طراحی شده است. این توسط دانشگاه ها، کالج ها، کارفرمایان، و مقامات مهاجرت در بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان به رسمیت شناخته شده است. آزمون آیلتس از چهار ماژول اصلی Listening، Reading، Writing و Speaking تشکیل شده است. هر ماژول جنبه متفاوتی از مهارت زبان انگلیسی را ارزیابی می کند و شرکت کنندگان در آزمون باید هر چهار ماژول را تکمیل کنند تا نمره کلی باند دریافت کنند.

 

ماژول Listening برای آزمایش توانایی آزمون گیرنده در درک گفتاری انگلیسی در لهجه ها و زمینه های مختلف طراحی شده است. شرکت کنندگان در آزمون به ضبط مکالمات، سخنرانی ها و سخنرانی ها گوش می دهند و باید بر اساس شنیده های خود به سوالات پاسخ دهند. این ماژول به چهار بخش تقسیم می شود که هر بخش سختی آن افزایش می یابد. شرکت کنندگان در آزمون باید توانایی خود را در درک ایده های اصلی، جزئیات پشتیبان، نظرات و نگرش ها به زبان انگلیسی گفتاری نشان دهند.

 

ماژول Reading برای آزمایش توانایی آزمون گیرنده در درک متون نوشتاری انگلیسی طراحی شده است. آزمون دهندگان متون مختلفی از جمله مقاله، مقاله و گزارش را می خوانند و باید بر اساس اطلاعات متون به سوالات پاسخ دهند. این ماژول به سه بخش تقسیم می‌شود که در هر بخش مهارت‌های خواندن متفاوتی مانند اسکن کردن، اسکن کردن و درک اطلاعات دقیق مورد آزمایش قرار می‌گیرد. شرکت کنندگان در آزمون باید توانایی خود را در درک ایده های اصلی، جزئیات پشتیبان، نظرات و نگرش ها به زبان انگلیسی نوشتاری نشان دهند.

 

ماژول Writing برای آزمایش توانایی آزمون گیرنده برای بیان واضح و منسجم خود به زبان انگلیسی نوشتاری طراحی شده است. آزمون‌دهندگان باید دو کار نوشتاری را انجام دهند: وظیفه ۱ از آزمون‌دهندگان می‌خواهد اطلاعات بصری، مانند نمودارها، نمودارها یا نمودارها را توصیف کنند، در حالی که وظیفه ۲ از آزمون‌دهندگان می‌خواهد که در پاسخ به یک درخواست، یک مقاله بنویسند. شرکت کنندگان در آزمون باید توانایی خود را در سازماندهی منطقی ایده ها، توسعه استدلال ها و استفاده از طیف وسیعی از واژگان و ساختارهای دستور زبان نشان دهند.

بیشتر بخوانید  نکاتی برای آمادگی برای آیلتس

 

ماژول Speaking برای آزمایش توانایی آزمون‌دهنده در برقراری ارتباط موثر به زبان انگلیسی طراحی شده است. شرکت کنندگان در آزمون ملزم به تکمیل یک مصاحبه حضوری با یک ممتحن آموزش دیده هستند که طی آن یک سری سوالات در مورد موضوعات آشنا از آنها پرسیده می شود. شرکت کنندگان در آزمون باید توانایی خود را در صحبت کردن روان، پاسخ منسجم و استفاده از واژگان و ساختارهای گرامری مناسب نشان دهند. این ماژول توانایی آزمون گیرنده را برای شرکت در گفتگو، بیان نظرات و بحث در مورد موضوعات مرتبط ارزیابی می کند.

 

در خاتمه، آزمون آیلتس از چهار ماژول اصلی تشکیل شده است: Listening، Reading، Writing و Speaking که هر کدام جنبه متفاوتی از مهارت زبان انگلیسی را ارزیابی می کنند. شرکت کنندگان در آزمون باید هر چهار ماژول را تکمیل کنند تا نمره باند کلی را دریافت کنند که از ۱ (غیر کاربر) تا ۹ (کاربر متخصص) متغیر است. آزمون آیلتس به طور گسترده ای به عنوان معیاری قابل اعتماد برای سنجش مهارت زبان انگلیسی شناخته شده است و توسط دانشگاه ها، کالج ها، کارفرمایان و مقامات مهاجرت در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. آمادگی برای آزمون آیلتس نیازمند تمرین و فداکاری است، زیرا شرکت کنندگان در آزمون باید توانایی خود را در این زمینه نشان دهند. درک و برقراری ارتباط موثر به زبان انگلیسی گفتاری و نوشتاری.

برای امتیاز دادن به این مطلب روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین آرا ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

هنوز کسی به این مطلب رای نداده است. اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *