نقش لذت در یادگیری زبان انگلیسی

با مروری سریع و کنکاش در زندگی خود به راحتی متوجه می شوید که کارهایی که در آنها مهارت دارید همان هایی هستند که از انجام دادنشان لذت میبرید. حتی اگر در کاری خوب باشیم ولی زمان انجام آن حالمان خوب نباشد و یا به دلایلی از انجامش لذت نبریم معمولا نتیجه مطلوبمان نخواهد بود.

یادگیری زبان انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

حال اگر تجربه آموزش در کلاس زبان را داشته باشید متوجه میشوید که یادگیریتان در کلاسی از آن به هر دلیلی لذت میبرده اید بیشتر و مفیدتر بوده است.
خیلی راحت این اصل را در یادگیری گرامر و لغت و دیگر مهارت ها کاربردی کنید:

  1. نقش لذت در یادگیری زبان انگلیسیاول از همه به کلاسی بروید که در آن از روند آموزش, نحوه تدریس مدرس و همکلاسی های‌تان لذت ببرید. فقط به نقش و تاثیر خود نیز واقف باشید زیرا که شما هم به عنوان عضو فعال در مطلوب کردن محیط آموزشی بسیار موثر هستید.
  2. در یادگیری زبان انگلیسی و مخصوصا در تمرین ها ( گرامر , لغات و اصطلاحات و…) مانند یک کودک عمل کنید و مدام راه‌های لذت بخش و مفرح را امتحان کنی. امروزه نقش بازی ها و فعالیت های مفرح در کلاس های آموزشی کاملا بارز است و شما هم در زمان تفریح و تمرین انفرادی باید از این اصل پیروی کنی.
  3. در مواردی که انجام تمرین ها پیچیده اند و امکان تغییر آنها به بازی و فعالیت مفرح وجود ندارد, برای خود پاداشی لذتبخش برای انجام و تکمیل آن در نظر بگیرید و حتی اگر آن تمرین را کامل و درست انجام ندادید برای تلاش و زمانی که برای آن گذاشته اید به خود پاداش بدهید.
بیشتر بخوانید  استفاده از تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان ، انتخاب یا اجبار؟

در مطالب بعدی نمونه هایی از تمرین و بازی خواهم نوشت تا شما با خلاقیت خود بتوانید آنها را بسته به نیاز خود بست دهید و استفاده کنید.

برای امتیاز دادن به این مطلب روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین آرا ۵ / ۵. تعداد آرا: ۲

هنوز کسی به این مطلب رای نداده است. اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *